fredag 16 mars 2018

Vecka 12

LäsUtmaning-Nu är det dags!!

Eftersom vi vuxna förlorade läsutmaningen, så får vi nu stå vårt kast och plåga besökarna på Ölands köpstad med ett sång- och dans(?)nummer. Detta kommer att ske fredag 23 mars någon gång mellan 12:20-12:50 utanför Kvantum.
Föräldrar är hjärtligt välkomna att bevittna detta framträdande och hjälpa oss att hålla ordning på 95 euforiska elever.

Dagen avslutas nere på Köpstaden.


Bildresultat för sjunga


Brev från Josefin Sörman som blir ny mentor för 5a fr o m måndag 19 mars


Hej,
Jag heter Josefin Sörman och börjar på måndag den 19 mars som sv- och so-lärare på Smaragdskolan. Jag kommer att arbeta i klass 5A och 5B. Det ska bli jätteroligt och spännande och jag ser verkligen fram emot det arbete som väntar tillsammans med alla elever och även er föräldrar! I onsdags var jag och hälsade på i båda klasserna och det är två härliga grupper med fantastiska barn!

Jag har arbetat som lärare i ca 15 år och mestadels på mellanstadiet. Jag är utbildad sv/so/ma/eng-lärare i åldrarna 1-7 och har nu senast arbetat i Kalmar. Om jag själv skulle välja några värdeord som ligger till grund för min undervisning är det: arbetsro, trygghet, kunskap och glädje. 

Nu ser jag fram emot en härlig vår här på Smaragdskolan och ett trevligt och bra samarbete med er alla!

Mvh Josefin Sörman

NO

Går det att svälja när man är upp och ner?

William K konstaterar att vi har muskulatur i matstrupen som pressar upp(!) vattnet i magsäcken. Det kändes lite konstigt, tyckte han, men det gick!

Flickor med sugfötter....?!?
Kanske ska det vara så här......?

Internationella sovdagen

I fredags var det den internationella sovdagen. Vi pratade om att det var viktigt att sova för att kunna koncenterar sig bra. Vi pratade även om att det blåa ljuset inte har någon positiv inverkan på vår sömn.

5a i djupsömn..... zzzzzzzzz

Bild

Den senaste tiden har vi arbetat med perspektiv. Då kan det bli så här:


Willes rum


Lovis rum

Moas rum

Här jobbar William med sitt golv.

LÄXA

Eng:  Träna till provet. Arbetsblad finns i Classroom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar