fredag 26 januari 2018

Vecka 5

Vinterkräksjukan

Alla har nu fått hem lite information om hur vi bäst tacklar denna farsot. Informationen från skolsköterskorna har vidarebefordrats till era mailkonton. Läs och begrunda....



Språkval

Lite spännande med ett nytt språk.... Alla elever har en blankett i sin väska som ska vara ifylld och inlämnad senast den 28 februari. Tyska, spanska, franska eller engelska........?


Info från vår nya medarbetare Linus Engborg. (Linus är Therese efterträdare.)

Hej!
Jag heter Linus Engborg, bor i Kalmar, är snart 32 år gammal. Jag har jobbat som lärare i drygt 5 år på olika skolor i och runtom Kalmar. På fritiden umgås jag gärna med min sambo och mina vänner. Jag är väldigt idrottsintresserad och besöker ofta gymmet. Den 9:e April börjar jag arbeta hos er på Smaragdskolan och det ska bli spännande och kul att träffa er alla! Ha de gott så ses vi! 

So

I so arbetar vi nu med Vasatiden. Då jobbar vi enligt denna modell:

  • Vi läser ett kort stycke tillsammans.
  • Eleverna svarar på två-fyra frågor skriftligt på egen hand.
  • Alla går i genom frågorna tillsammans.

LÄXA: De elever som missade läxan i vecka 4 gör den till avtalad dag under vecka 5.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar